نمای شهر باغبهادران

باغبهادران در نوروز 1398

سلام؛ نوروز 1398 بر شما مبارک، امروز مجموعه ای از تصاویر جاذبه های گردشگری شهر باغبهادران در نوروز 1398 تهیه کردیم و قصد داریم برای شما به نمایش درآوریم. امیدوارم به شهر باغبهادران سفر کنید و ضمن استفاده از طبیعت زیبا از این جاذبه ها دیدن فرمایید.

در صورت سفر نوروزی به باغبهادران نگران اقامت خود نباشید ما با وب سایت پُرویلا آماده ارائه خدمات اجاره ویلا و سوئیت به شما هستیم.

 

پیر چنار باغبهادران

باغبهادران

هفت سین 1398 شهرداری باغبهادران

خانه افرازه

امامزاده باغبهادراننمای شهر باغبهادران

ویلا باغبهادران در پاییز

بهار 1398 در ویلا باغبهادران

 

 

اجاره ویلا در باغبادران

اجاره ویلا در باغبادران

https://porvila.com

 

  ” پُرویلا بزرگترین سایت عرضه و تقاضا اجاره ویلا و سوئیت در باغبهادران ، شمال ، سامان و سایر استانها و شهرهای کشور، شماره تماس و اطلاع رسانی 09137090920 “

شاید شما کاربران عزیز ما مدت زیادی بود که در انتظار راه اندازی واحد مشاور املاک وب سایت و امکان اجاره ویلا در باغبادران بودید، ضمن اینکه از این صبر و بردباری شما کمال تشکر را داریم از شما دعوت می کنیم در این مقاله با ما همراه باشید تا بخش مشاور املاک و اجاره ویلای سایت باغوردون که به صورت مجزا و یک سایت مستقل برای اجاره ویلا در شهر زیبای باغبادران یا باغبهادران تحت نام پُرویلا کار خودش را آغاز کرده است معرفی کنیم.

چرا پُرویلا یک سایت مستقل است؟

شاید ایراد اساسی که از اول دوستان و همکاران محترم ما در نهادها و وب سایتهای مختلف بر ما و وب سایت باغوردون میگرفتند، زمینه فعالیت گسترده و زیاد سایت بود! از پیشینه شهر و اخبار آن گرفته تا فروشگاهی که انواع محصولات فرهنگی و خوراکی را در بر داشت.

خب در ابتدای کار ما تجربه امروز را نداشتیم و می خواستیم با یک نام دامنه به هر آنچه لازم داریم برسیم، اما امسال تصمیم گرفتیم بخشهای مختلف سایت را از هم جدا کنیم، بخش مشاور املاک یکی از این بخشها بود که به واسطه داشتم عکسهای زیاد از ویلاها حجم بسیار زیادی از هاست ما را اشغال میکرد. بنابراین تصمیم گرفتیم این بخش را تحت عنوان یک نام دامنه مرتبط با همانکار و یک هاست قوی تر مجزا کنیم. و این شد که سایت پرویلا به عنوان استارت اپ دوم ما راه اندازی شد که هدف آن در مرحله اول اجاره ویلا در شهر باغبهادران است.

چرا نام پُرویلا را انتخاب کردیم؟

اگر شما یک جستجوی ساده در گوگل انجام دهید خواهید دید که برای عبارت ” اجاره ویلا در باغبادران ” وب سایتهایی مثل دیوار، شیپور و ویلاجار تنها تعداد محدودی از ویلاهای باغبادران را در بردارند، ما تصمیم گرفتیم تا تمام ویلاهای شهر باغبهادران و اطراف آن را درون وب سایت پرویلا نمایه کنیم، و در ابتدای کار توانستیم 35 تا از بهترین ویلاها را درون وب سایت قرار دهیم و این آمار بسیار خوبی نسبت به رقیبان ما بود از همین بابت نام پرویلا به عنوان استارت اپ ما انتخاب شد.

آیا فقط هدف اجاره ویلا در باغبهادران است؟

در پاسخ باید بگوییم خیر؛ هدف اصلی این وب سایت و استارت آپ شبیه به وب سایت و یونیکرن airbnb است، در مرحله اول ما قصد داریم تمام اتاق های خالی منازل روستایی و شهری در باغبهادران که قابلیت اجاره دادن را دارند در اختیار توریست ها قرار دهیم. در مرحله دوم علاوه بر اجاره ملک خرید و فروش آن نیز از طریق وب سایت امکان پذیر خواهد شد.

اجاره ویلا در باغبهادران شروع یک استارت آپ اجاره ملک خواهد بود که به زودی در سرتاسر ایران گسترده خواهد شد.

چطور می توانم با استفاده از سایت پُرویلا یک ویلا در باغبهادران رزرو کنم؟

برای شروع رزرو ویلا، ابتدا باید از خالی بودن آن ویلا از طریق سیستم بوکینگ سایت پرویلا مطمئن شوید، پس از آن می توانید عضو سایت شوید و ویلای مورد نظر خود را برای تاریخ انتخابی رزرو کنید، بعد از آن فاکتور شما صادر میگردد که باید حداقل نصف هزینه رزرو آن را پرداخت کنید، بعد از پرداخت منتظر دریافت پیامک تاییدیه بمانید. حتماً توجه کنید که قبل از رزرو قوانین اقامت در ویلاها را مطالعه کنید.

نکته قابل توجه این است که در حال حاضر تا اطلاع ثانوی با توجه به عدم دسترسی به نیروی انسانی متخصص به سایت، فرایند رزرو ویلا از طریق تلفن و به روش سنتی امکان پذیر است. کارگزار وب سایت در بخش اجاره ویلا آقای داریوش بهادرانی با تلفن های تماس 09131370438 و 09137090920 پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود. 

چطور یک ویلای لوکس ارزان رزرو کنم؟

برای رزرو ویلاها با قیمت مناسب راهکارهایی درون وب سایت پرویلا درج شده است که هرکدامشان تخفیفهای خوبی برای شما می سازند. برای مطالعه این راهکارها اینجا کلیک کنید.

ویلا یا خانه ی روستایی

ویلا یا خانه ی روستایی؟

امروز می خواهیم به این سوال بپردازیم که ویلا یا خانه ی روستایی کدامیک بیشترین آرامش و ارتباط با طبیعت را برای ما فراهم می کنند؟

بررسی ویلاها

امروزه در حاشیه شهرهای بزرگ هرجا زمین بزرگ و آبی برای کاشت درخت بوده است؛ سرمایه داران به بهانه ساخت ویلا شروع به دستبرد به طبیعت و منابع ملی زده اند و به جای اینکه ویلا محیطی باشد طبیعت ساخته و بکر، محیطی است تصنعی،ساخته دست بشر و نوعی منزل لوکس!

اگر تعریف ویلا را در منابع مختلف بررسی کنید، ضمن اینکه واژه ای بیگانه از زبان فرانسه است اشاره دارد به منزلی که از 4 طرف به بیرون نما داشته باشد. و در زبان فرانسوی به نقش طبیعت بکر در ویلا اشاره نشده است، در واقع در تاریخ ویلا مکان لوکس و مخصوص قشر سرمایه دار بوده است.

در کشور ما ایران ویلا یا خانه روستایی برای بسیاری از مردم قشر متوسط یک مفهوم را دارد، زیرا اختلاف طبقاتی به حدی شدید است که قشر کارمند و کارگر نمی توانند اجاره بهای آن منزلهای لوکس مصداق ویلا را برای یک شب بپردازند. اما بسیاری از مردم ایران نیز خانه هایی که از 4 طرف نما داشته باشند و سقف شیبدار داشته باشند را به منزله ی ویلا محسوب می کنند.

بررسی خانه های روستایی

اما خانه های روستایی که در ایران وجود دارند دوسته اند: خانه های سنتی با بافت قدیمی و ساختمانی از سنگ و گل وچوب یا خانه هایی با مصالح و نقشه های جدید و البته بزرگ.

دسته اول خانه های روستایی که سنتی هستند اکثراً برای مردم بسیار زیبا و دلنشین اند. این خانه ها شاید در بعضی مواقع جاذب توریست های بین المللی نیز باشند.

دسته دوم خانه های روستایی جدید هستند که به خخاطر زمین های بزرگ و داشتن حیات های بزرگ و باغچه های اطرافشان بسیار مورد توجه مردم کشور خودمان هستند. این خانه ها ویژگیهای لوکس ویلاها را ندارند اما چون نمای خوبی از طبیعت دارند و معمولاً خیلی ارزان تر از ویلا هستند، از طرف گردشگران ایرانی مورد استقبال قرار گرفته اند.

در مجموع برای پاسخ به سوال ” ویلا یا خانه ی روستایی؟ ” باید گفت خانه روستایی برای قشر متوسط و ویلا برای نظام سرمایه دار!

وجه تسمیه باغبادران

در زمان خسروپرویز پادشاه ساسانی، بین سال های 590تا628 میلادی آتشکده ای در منطقه باغبادران ساخته شده است که  نام آن را آتش آدُران گذاشته اند؛ آتشکده باغبادران گواه روشنی بر وجود فرهنگ و تمدنی غنی و دیرین در این منطقه است، که متاسفانه بسیار مورد بی توجهی و بی مهری واقع شده است.

باغهای مصفا به نام پا قلعه، صحرای بزرگ کشاورزی به نام گزستان، مسیر رودخانه همیشه زنده زاینده رود با پیچ و خم های بسیار زیبا، همه چشم انداز طبیعی این آتشکده در ادوار پیشین بوده است.

اگر از این چشم انداز به کل منطقه نگاه کنیم، این مناظر در مقابل چشمان ما خیال پردازی می کنند و ما را در اسرار زمان فرو می برند و اجازه می دهند نوعی یاد آوری ناخود آگاه از درون ما را تحت تاثیر قرار دهند.

در کیش زرتشت برای آتشکده نسبت به موقعیت آن و محلی که ساخته شده بود اهمیت و مقامی قائل می شدند و نام مخصوصی داشته.

مثلا: آتش درگاه، نام آتش اجاقی است که در خانه ها می سوخته، آتش آدُران نام آتشکده شهر و بلوک بزرگ بوده است، آتش وَرَهرام نام اجاق پیشه وران گوناگون و آتش برق آسمانی بوده، به همین مناسبت نام آتشکده باغبادران را، آتش آدُران گذارده اند.در فرهنگ پهلوی ساسانی کلمه آدُران صیغه جمع است و به مجموع آتش هایی گفته می شده که در آتشکده می سوخته اند.

همان گونه که در منابع پارسی اسم (بغ) به فراوانی دیده می شود و موارد زیادی از این اسم را در متن های عیلامی می توان یافت و نام تعدادی از شهرها و مراکزی که به بعد از سال 526 میلادی تعلق دارند، با واژه (بغ) ترکیب شده اند، در آن زمان چون سکنه شمندگان از مومنین با تعصب به کیش کهن اهورایی بوده اند، به احترام تاسیس آتشکده، نام محل سکونت خود را با واژه ی (بغ) ترکیب نموده و از شمندگان به بغ آدُران تبدیل نمودند.

در فرهنگ ساسانی (بَغ) به معنای خداوند بزرگ است و (بَغ آدُران) این معنا و مفهوم را میرسانده : (خداوند بزرگ این مجموعه آتش را نگه دارد).

پس از سقوط سلسله ساسانی و تسلط اعراب بر ایران و این منطقه نام (بَغ آدُران) به دلایل زیر به (یَغ بادُران) تبدیل شده است.

الف) به مناسبت مبارزاتی که مسلمانان برای حذف دین زرتشت و اثار آن داشته اند و اتش سمبل و نماد دین زرتشت محسوب می شده کلمه (آدُران) که به معنای مجموعه آتش بوده از نام بغ آدُران حذف شده و به (بَغ بادُران) تبدیل شده است.

(بادران) نام فرشته ای است که باد را حرکت می دهد و چون اعراب شیفته ی بادهای خنک این منطقه شده اند، کلمه ی بادران را به نام اینجا اضافه نموده اند.

ب) همانگونه که کلمه ی (بغ) از نام بغداد حذف نشده این کلمه از نام بغبادران نیز حذف نشده است.

ج)(بغ بادران) به مرور زمان و گذر تاریخ (باغبادران) نوشته شده و نام رسمی است، و به زبان محلی (باغوَردون) تلفظ می شود. در منطقه جی بلوک قهاب کنار رودخانه زاینده رود واقع در مشرق اصفهان نیز روستائی آباد و مشهور با قدمت و سابقه کهن تاریخی به نام (سروش بادران)وجود دارد؛ این روستای کهن و تاریخی قبل از تسلط اعراب بر اصفهان، دارای آتشکده بزرگ و معروفی بوده و به نام ( سروش آدُران) شهرت داشته است. سروش در دین زرتشتی نام یکی از فرشتگان مقرب درگاه اهورا مزدا است).

باتوجه به اسناد و ادله ای که پیرامون اثبات نام باغبادران و وجه تسمیه آن ارائه شد و اثبات گردید، شخص یا اشخاصی ادعا نموده اند نام اینجا باغبهادران است و اصرار دارند نام فاخر، زیبا، دلنشین، کهن و ایرانی الاصل (باغبادران) را با نامی که اصل و بن آن بیگانه است و ریشه ترکی مغولی دارد تعویض نمایند.

این مدعا برای همگان در پرده ابهام قرار دارد و می گویند:

نمیدانیم این ادعای غیر اصولی بر چه مبنا و با چه دلیل و برهان و چه نوع اسناد و مدارکی ارائه و اظهار شده است؟

این نوع حرکات و نظریه پردازی ها از جمله بلاهایی است که برخی بی اطلاع بر سر فرهنگ ایرانی، خصوصا نام های کهن و تاریخی آورده اند. برای اثبات گفته های فوق، به متنی که در کتاب فرهنگ جامع نام ها و آبادیهای کهن استان اصفهان، به قلم استاد محمد مهریار نوشته شده است مراجعه فرمائید.

قدمت تاریخی منطقه باغبادران و شهر باغبادران طبق اسناد و روایات

بنابر روایت و اعتقادات محققان، کاوشگران، قدما و اجداد که نظریات خود را در مورد قدمت تاریخی منطقه ی باغبادران، دهان به دهان و نسل به نسل منتقل نموده و از آنها به ما رسیده است، قدمت تاریخی منطقه باغبادران از قدمت تاریخی اصفهان جدا نیست و تاریخ اصفهان نیز از تاریخ ایران جدا نمی باشد.

آنچه مسلم است این است که : تاریخ نگاران و باستان شناسان قدمت تاریخی اصفهان را قبل از عهد کیانیان می دانند.

دلایل زیر می تواند قدمت تاریخی منطقه ی باغبادران را تایید نماید:

الف) آنگونه که تاریخ گواه است، در هزاره ی چهارم پیش از میلاد، در قسمت جنوب غربی نجد ایران، آنجا که رودهای کرخه و کارون مسیر طولانی خود را پیموده و به خلیج فارس راه میابند، جلگه وسیع و حاصلخیزی واقع شده که از نظر جغرافیایی دنباله ی جلگه بین النهرین است، در آن جلگه دولتی شکوهمند با تمدنی عالی به وجود آمده که به نام دولت عیلام خوانده شد.

باستان شناس آلمانی به نام هانس مولف کتاب (دنیای ایرانیان) در این مورد چنین نوشته است:

در نیمه ی دوم هزاره ی چهارم قبل از میلاد مسیح عده ای از ساکنین فلات مرکزی ایران از منطقه اصفهان راه دره ی رودخانه زاینده رود و سپس کارون را پیش گرفته و به جلگه حاصل خیز عیلام قدم گذاشته اند. به احتمال قوی مقارن کوچ این عده آبادی های کوچکی در سرتاسر دره ی زاینده رود وجود داشته است که کم کم به روستاهای بزرگ و شهر ها تبدیل گردیده اند.

این پارسی های مهاجر که از تبار آریایی بودند وقتی به زمین های مملکت عیلام وارد شده و مستقر شدهند به یک همسایگی مسالمت آمیز با عیلامی ها دست یافتند. آنها علاوه بر بهره برداری از فرهنگ نیرومند عیلامی ، به تدریج مالک انرا به خود جذب و سپس سرزمینشان را برای همیشه از آن خود ساختند.

گفته فوق زمانی را تایید می نماید که محل سکونت مردم باغبادران در شمال رودخانه زاینده رود بوده و در دشت بشمگون فعلی قرار داشته و به نام شمندگان شهرت داشته است.

(شم) نام یکی از پهلوانان نامی ایران در عهد کیانیان بوده است و به معنای شجاع می باشد. حکیم ابولقاسم فردوسی در مورد او شعر زیر را سروده است:

یکی پورش آمد بخوبی چو جم  /   نهاد آن دلاور ورا نام شَم

ب) در تاریخ طبری چنین آمده است: خسرو پرویز پادشاه ساسانی که در سال 590 میلادی به سلطنت رسید و تا سال 628 میلادی سلطنت نموده است. دستور داد سرتاسر ایران آتشکده هایی بنا گردد و دوازده هزار هیربذ ، یعنی خادم آتش برای زمزمه، ادعیه، سرودن اغانی و روشن نگاه داشتن آتش در آتشکده ها بر گماشت.

یکی از این آتشکده ها را در بخش باغبادران  در فاصله 370 متری سد چم آسمان فعلی و در زیباترین محل شمندگان به طول 36 متر و عرض 15 متر ساخته اند و نام آن را آتش آدُران گذارده اند.

آتشکده های زرتشتیان نسبت به اهمیت مقام نامگزاری می شدند.

نام آتش  آدُران مخصوص آتشکده های شهرها و بلوک های بزرگ بوده است. در آن زمان منطقه باغبادران یکی از بلوکات بزرگ محسوب می شده در حال حاضر آثار کمی از این آتشکده برجای مانده که از این قرار است:

  • مجموعه ی باقی مانده از آثار دیوارهای آتشکده که با مصالح سنگ و ملات گل ساخته شده و ساختمان اصلی آتشکده را تشکیل می داده است.
  • سنگ نگاره ای که در مجاورت آتشکده موجود است و نقش یک آتشدان دوره ی ساسانی را به مردمان امروز نشان میدهد.

پ) نظر به موقعیت خاص شمندگان که در مسیر شاخه ای از جاده بین المللی ابریشم قرار داشته و اقامتگاه کاروانیان، قافله ها، بزرگان مملکتی، جهانگردان و مسافران بوده است. آتشکده را در ابتدای ورودی شمندگان و در بلند ترین نقطه آن ساخته اند.

ت) ظروف سفالین و اشیاء دیگری که در دشت بشمگون بدست آمده بزرگترین زبان گویا و دلیل تردید ناپذیر قدمت تاریخی این منطقه می باشد.

ث)اخیرا در محل زیارتگاه شاه پیر آقا واقع در محله ی ملک آباد که 260 متر با آتشکده فاصله دارد، توسط یکی ازباستان شناسان منطقه به نام علی رضوانی سنگ نگاره هایی کشف شده که حکایت از هزاران سال قدمت تاریخی این منطقه دارد.